02 okt 2023 door Wouter

Op een druk sportpark Mortelskoel wist vv Linne gisteren de derby tegen MBC '13 te winnen. De mannen van hoofdtrainer Hafid Bendaoud blijven hierdoor na twee wedstrijden nog ongeslagen en staan aan kop van de ranglijst.

Het was een moeizame middag, waarin het spelbeeld eentonig was. MBC '13 liet zich ver terug vallen en liet de bal vooral aan de Zebra's. Sporadisch kwam de fusieclub tot een aanval, wat merendeels kwam door fouten bij de Linner ploeg. Kansen waren schaars, gezien vv Linne geen opening kon vinden in de goed georganiseerde verdediging van MBC '13. Het was dan ook wachten op een bevlieging en individuele klasse. Deze kwam er van de voet van Dillon Janssens, die na 70 minuten de 0-1 op het scorebord bracht. Dillon schoot de bal na een aanname op de borst prachtig over de doelman heen en opende de score. In het vervolg van de wedstrijd werd het spel iets opener, waardoor vv Linne wat meer kansjes kreeg. Barney v/d Heijde, dit seizoen voor het eerst spelend in het blauw-wit, zorgde voor de beslissing door in een van de laatste minuten de 0-2 binnen te tikken. VV Linne 1 blijft zo foutloos en incasseerde nog geen doelpunt dit seizoen!

De dames van vv Linne speelde geen wedstrijd, gezien tegenstander Slekker Boys VR1 te weinig speelsters had.

VV Linne 2 mocht de provinciegrens over en speelde tegen ONDO2. De ploeg afkomstig uit Heusden-Asten bleek een maatje te groot. Er werd wederom verloren en geen doelpunt gemaakt: 3-0. Dat er geen doelpunt door het 2e elftal werd gemaakt mag op zich knap genoemd worden, gezien de vele kansen die in de 2e helft gemist werden.

Ook vv Linne 3 speelde de derby tegen het tweede elftal van MBC'13. De punten werden hier netjes verdeeld na een 2-2 eindstand. Invaldoelman Martijn v/d Boomen hield een paar mooie ballen uit het doel, waarna Bas Suntjens de score opende op een voorzet van Jord Frencken. Helaas deed oud vv Linne speler Lars Koelen zijn oude club pijn door snel twee keer achter elkaar te scoren en zo de fusieclub op een voorsprong te zetten. Door in de tweede helft goed veerkracht te tonen wist vv Linne 3 alsnog een punt uit het vuur te slepen. Colin Frencken scoorde de gelijkmaker, waarna het nog een hachelijke laatste 10 minuten werden na een gele kaart van Stef Korsten. Hierdoor moest vv Linne 3 de laatste minuten met tien man verder.

Op zaterdag speelde de Veteranen van vv Linne met 2-2 gelijk tegen de veteranen van vv Roosteren. Manny v/d Beek was, uiteraard, degene die de doelpunten maakte.

zaterdag 30 september 2023
 vv Linne Veteranen - vv Roosteren Veteranen 2 - 2 Manny v/d Beek 2x