13 nov 2023 door Wouter

Het eerste elftal van vv Linne heeft een gemakkelijke overwinning geboekt op Centrum Boys. In een eenzijdige wedstrijd werden de gasten uit Sittard op een 5-1 nederlaag getrakteerd. Het duurde lang voordat het eerste doelpunt viel, maar het was het wachten wel degelijk waard. Een mooie voorzet van Yves Krekelberg werd door topscorer Barney v/d Heide met een schitterende volley binnen gewerkt. Vaak gaat de aandacht uit naar de doelpuntenmaker, maar de laatste weken is ook Yves Krekelberg uitermate belangrijk met zijn assists.

Na de rust was het Centrum Boys die direct gevaarlijk werden. Een doorbraak van hun snelle spits zorgde voor een één-tegen-één situatie. Het was doelman Tim Suntjens die het doel goed verkleinde en hierdoor het de spits te lastig maakte om te scoren.

In het verloop van de wedstrijd was er geen vuiltje aan de lucht en bouwde vv Linne de voorsprong gestaag uit. Het was nogmaals Barney v/d Heide die twee keer scoorde, alvorens Centrum Boys uit een spaarzame aanval wat terug deed. Gilano Derkx zorgde voor de 4-1, waardoor de drie punten nimmer in gevaar kwamen. Slotakkoord was voor...Barney v/d Heide die met een prachtige stift liet zien wat voor klasse hij in huis heeft.

vv Linne 1 - Centrum Boys 1 5 - 1 Barney v/d Heide 4x en Gilano Derkx

De dames van vv Linne deden waar ze de afgelopen jaren zéér goed in waren, overtuigend winnen. De Brabantse gasten van ONDO VR1 waren een maatje te klein. Ondanks enkele personele problemen werd het een veegpartij. Met maar liefst 7-0 wisten de dames van John op 't Veld de volgende overwinning binnen te halen.

zondag 12 november 2023
vv Linne VR1 - ONDO VR 1 7 - 0 Anthe Schroyen 2x, Gaby Mevissen, Sophie Ophelders, Bowine Sampers en Audrey Thijssen

De afgelopen weken is het 3e elftal van vv Linne op stoom geraakt. Trainer/Coach Walter Knippenberg wist voor de vijfde maal op rij een winnend team te smeden en zo de koppositie in hun competitie te pakken. Kanttekening is dat concurrenten Oranje Blauw '15 en EMS nog enkele wedstrijden in te halen hebben. De derby tegen SHH 7 (die met 23 man naar Linne waren afgereisd) leek snel beslist te worden. Binnen het kwartier stond het 3e met 2-0 voor door doelpunten van Bas Suntjens en Collin Frencken. De gasten uit Herten werkten de achterstand nog voor de rust weg, waardoor het in de tweede helft nog spannend werd. Rappe buitenspeler Mike Jeurissen wist de zege uiteindelijk veilig te stellen, waardoor het 3e elftal de koppositie in hun klasse pakt.

vv Linne 1 - SHH 7 3 - 2 Bas Suntjens, Mike Jeurissen en Collin Frencken

Om 12:00 trapten het 2e elftal af. Na het gelijke spel tegen S.V. Heythuysen en een overwinning tegen SHH ging met goede moed de strijd aan tegen Haelen 2. Sinds kort verdedigt doelman Kick van Erve het doel van vv Linne. Deze 16-jarige speler komt over van de jeugd en kan zomaar de toekomst onder de lat worden.

Waar het wedstrijdbeeld de gehele eerste helft tegen elkaar op ging, was de stand dramatischer. Niet vaak zal een 0-4 ruststand zo onterecht gevoeld hebben, maar het was wel de werkelijkheid. In de 2e helft kwam Haelen niet meer aan het doel van vv Linne. vv Linne scoorde wel nog tweemaal. Het eerste doelpunt bij de senioren van de 17-jarige Kevin Pereira Kutah was een mooi moment. Nog mooier was het killerinstinct van linksback Guus Schoemakers. In de eerste helft zat hij nog op de bank, maar getergd dat hij was schoof hij heel beheerst met zijn linkervoet de bal in het hoekje. Dit bleek helaas niet genoeg voor de mannen van he 2e en werd er wederom een nederlaag geleden.

vv Linne 1 - vv Haelen 2 2 - 4 Kevin Pereira Kutah en Guus Schoemakers

Voor de Veteranen van vv Linne was er wederom geen wedstrijd wegens personele problemen bij de tegenstander.

Aanstaande vrijdag komen de heren van 35+ weer in actie, dit keer in Posterholt.