31 jul 2023 door Wouter

Na een turbulent seizoen waarin vv Linne 1 degradeerde, de dames het kampioenschap misliepen en vv Linne 3 met een geheel nieuw samengesteld team de strijd aan ging, is hier het overzicht van de doelpuntenmakers 2022/2023.

Bas scoort

Voor de vaste volgers van vv Linne zal het wellicht geen verrassing meer zijn wie er aan de top van de ranglijst prijkt. Het is ook logisch dat wanneer je een goaltjesdief in je team hebt zitten, deze zo vaak als mogelijk bedient. Hij of zij kan hiermee de kwaliteit laten zien wat diegene in huis heeft en kan hierdoor een wedstrijd voor je winnen.

Het is ieder jaar opnieuw stuivertje wisselen wie er met de titel ervandoor gaat. Dit jaar is het namelijk wederom Manny v/d Beek. Op vrijdagavond speelt hij maandelijks met het 35+ team zijn wedstrijden. Dit zijn wedstrijden op een klein veld, duren twintig minuten en er worden per avond vier wedstrijden gespeeld.

Gedurende het gehele seizoen heeft Manny 31 keer het net geraakt en mag zich hierdoor een seizoen lang topscoorder van vv Linne noemen. Op de 2e plek, ook geen verrassing, staat Gaby Mevissen. Zij komt één doelpuntje tekort om aan de top van de lijst te komen. Met een dertigtal doelpunten heeft zij er wel twee meer gescoord dan het afgelopen jaar, maar dat is niet voldoende om op de bovenste trede te mogen staan. Als nummer drie komt, ja écht, wederom Manny te staan. Dit voetbaldier speelt ook nog op de zaterdag bij de Linner Vets. Hier heeft hij 22 maal gescoord en mag dus ook met de bronzen plak naar huis.

Plek Naam Team
1 Manny v/d Beek vv Linne 35+ 31
2 Gaby Mevissen vv Linne Dames 30
3 Manny v/d Beek vv Linne Veteranen 22

In totaal is er 333 keer gescoord door de seniorenteams van vv Linne. Van deze zes teams, is het vv Linne 35+ welke de meeste doelpunten heeft gemaakt. vv Linne 2 heeft de minste doelpunten gemaakt in de competitie. 64 verschillende Zebra's (of enkele eigen doelpunten) hebben er gescoord dit jaar. In het totaaloverzicht, welke sinds het seizoen 2015/2016 wordt bijgehouden, zien we dat er tot nog toe 1980 doelpunten gemaakt zijn geworden door de Zebra's. De vraag is, wie maakt nummer 2000?

Topscoorders per team:

# vv Linne 1
1 Tom Derks 9
2 Dillon Janssens 6
3 Rob Wijers 5

In totaal heeft vv Linne 1, 37 doelpunten gemaakt. Topscoorder is allrounder Tom Derks geworden. Hij speelde in de spits, centraal achterin, maar ook als verdedigende middenvelder. Toch wist hij 9 keer het net te vinden dit jaar en kwam zo bijna in de dubbele cijfers. Dillon Janssens, halverwege overgeheveld van vv Linne 2 naar het eerste elftal heeft met zes doelpunten een redelijke 2e seizoenshelft gedraaid. Rob Wijers verschoot bijna al zijn kruid in één wedstrijd. In de thuiswedstrijd tegen SVM scoorde Rob namelijk vier keer.

# vv Linne 2
1 Timon Essers 7
2 Dillon Janssens 5
3 Stan Raemakers, Cas Eijssen en Yordi Linssen 4

TimonEen zwaar seizoen voor vv Linne 2. Veel wisselingen in samenstellingen door blessures in de selectie en de vele vakanties/weekendjes weg zorgden voor een barslecht seizoen. Timon onttrok hier zich nog enigszins aan door met zeven doelpunten topscorer te worden. Dillon scoorde er in de eerste seizoenshelft 5 en op een derde plaats staan Stan, Cas en nieuwkomer Yordi. Yordi maakte in de thuiswedstrijd tegen SVM 2 een hattrick.

# vv Linne 3
1 Bas Suntjens 13
2 Mike Jeurissen 5
3 Collin Frencken 4

Wat als Bas enkele wedstrijden niet geblesseerd was geweest, had ie dan meer dan twintig doelpunten kunnen maken voor vv Linne 3? Het nieuw samengestelde team draaide een leuke competitie en Bas stook er qua doelpunten met kop en schouders bovenuit. Dit leverde hem zelfs nog een doelpunt op toen hij bij vv Linne 2 deed uithelpen. In totaal scoorde vv Linne 3, 33 doelpunten met bovenstaande top drie als eindresultaat.

# vv Linne Dames
1 Gaby Mevissen 30
2 Darnisha Sewbarasingh 21
3 Rian Vergoossen 7

'The usual suspects' aan top bij de dames. Zoals al eerder gezegd, maakte Gaby er dit seizoen 30 en prijkt zij nog altijd op de all-time topscoorderslijst bovenaan met maar liefst 178 doelpunten sinds het seizoen 2015/2016. De dames krijgen volgend seizoen een zware dobbel te verwerken, gezien het vertrek van zowel nummer 2 Darnisha als ook nummer 3 Rian. Beiden dames gaan vv Linne verlaten, wat zal betekenen dan andere doelpuntenmakers op zullen moeten staan.

# vv Linne Veteranen
1 Manny v/d Beek 22
2 Nick van Vlodrop & Herre v/d Velde 13
3 Frank Schlechtriem 6

Manny van de Beek, de Koele Afmaker, is al jarenlang de man van de doelpunten bij de Veteranen. Zo ook dit jaar met 22 doelpunten. Nieuwkomers bij de Veteranen, Nick van Vlodrop en Herre v/d Velde, zullen de komende jaren 'jagen' om Manny van de troon af te houden. 'Good Old' Frank Schlechtriem is al jaren stabiel in het maken van zijn doelpunten. De aanvoerder van de Veteranen scoorde er dit seizoen 6. Het mooiste moment dit seizoen was het doelpunt van Quin Lucas, de zoon van doelman Gilbert Lucas.

# vv Linne 35+
1 Manny v/d Beek 31
2 Nick van Vlodrop  20
3 Herre v/d Velde 14

Bij het team van 35+ vliegen de doelpunten je om de oren. Er worden vier wedstrijdjes gespeeld, eenmaal op een vrijdag in de maand. Op een kleiner veld (7 vs. 7) wordt er een competitie afgewerkt. Manny was hier voor vv Linne de topscoorder, maar ook Nick en Herre wisten het net vaak te vinden. Gezien zij maar een keer in de maand spelen, nemen wij de doelpunten wel mee in ons topscoordersklassement.

doelpunt

Voor het komende seizoen gaan de tellers weer op '0'. In de hoop dat de leiders/trainers ieder weekend eerlijk hun doelpuntenmakers doorsturen, maken we er weer een mooie lijst van en zien we wie er volgend jaar met de titel ervandoor gaat. Mocht je de totale topscoorderslijst willen bekijken, klikt dan hier.