22 apr 2024 door Wouter

Door een doelpuntloos gelijkspel tegen Susterse Boys is de derde periodetitel verder uit het zicht geraakt voor vv Linne. Inmiddels heeft de ploeg van Hafid Bendaoud een achterstand van 5 punten op koploper RIOS '31.  Op zondag 12 mei, wordt er in Pey, tegen RIOS '31 gespeeld.

Voordat we naar het overzicht van de senioren gaan, gaan we ook even terug naar de zaterdagmiddag. Daar speelde het JO-16 team sinds lange tijd weer een wedstrijd. Op het eigen sportcomplex werd er tegen Haelen JO-16 1 gespeeld. Het team van Jordi, Rob en Ruud wist een knappe 1-0 zege te boeken op de geel-rode. De winnende treffer werd gemaakt door Jari van Huet die, ja echt, pas 12 jaar is!! De strijdlust in de ploeg is te prijzen, ondanks dat ze dit seizoen nog niet zo veel wedstrijden hebben gespeeld. Doelman Niels Peeters hield zijn ploeg meerdere malen op de been met enkele schitterende reddingen. Bij meerdere spelers uit dit team zie je de potentie en voorspellen we een mooie toekomst in vv Linne 1, wat nog maar enkele jaren (of jaar) hoeft te duren.

zaterdag 20 april
vv Linne JO-16 - Haelen JO-16 1 - 0 Jari van Huet

De wedstrijd tegen Susterse Boys kende weinig hoogtepunten. Het was vooral Susterse Boys wat de klok sloeg en de grootste kansen kreeg. Linne was wederom geen schim van zichzelf en leek in niets op de ploeg die we in het begin van het seizoen zagen. Mocht men na de reguliere competitie nog mogen strijden om een plek in de 4e klasse, zal er toch een ander spel op de mat gelegd moeten worden.

Susterese Boys - vv Linne 1 0 - 0

Het 2e elftal van vv Linne wist zijn 3e(!) overwinning op rij te boeken. Daarnaast scoorde de ploeg voor de 3e keer op rij vier maal in een wedstrijd. Ruud Raemakers maakte zijn in Posterholt tegen Oranje Blauw '15 2 zijn debuut als hoofdcoach, wegens ziekte van trainer Wouter Daamen. Daarnaast stond onze eigen Niels Douven op doel, aangezien alle vier de mogelijke keepers niet beschikbaar waren. Het deerde het 2e elftal niet. Het was Stan Raemakers die Linne al snel op voorsprong zette. In de eerste helft regende het kansen en was het Cas Eijssen, deze keer geen (c)assist, die vlak voor rust de score verdubbelde. In de 2e helft nam de aanvalsdrang wat af. Toch scoorde Linne, vanuit een hoekschop, de 0-3. Victor Hendrickx scoorde met een aardige pegel vanaf randje zestien. Niet veel later redde Oranje Blauw '15 2 de eer, maar het slotakkoord was alsnog voor Linne. Cas Eijssen scoorde zijn tweede doelpunt van de middag en bracht de eindstand op 1-4.

zondag 21 april
Oranje Blauw '15 2 - vv Linne 2 1 - 4 Cas Eijssen 2x, Stan Raemakers en Victor Hendrickx

Ook het 3e elftal speelde in Posterholt, tegen de gedoodverfde kampioen Oranje Blauw '15 3. Een ploeg met flink wat ervaring en een paar oud eerste elftal spelers.

Het 3e trad aan met reservedoelman Martijn v/d Boomen, aangezien Miguel een weekje met vakantie is. Al gauw moest Martijn worden vervangen door reserve-reserve keeper Jord. Aan de vaak perfect geschoten ballen kon hij weinig doen en bij rust keken de Zebra's, ondanks bij vlagen goed aanvallend spel tegen een 2-0 achterstand aan.

In de tweede helft kreeg Linne meer grip op het spel en door goals van Bas Suntjens (2-1 én 3-2) bleef Linne in het spoor van Oranje Blauw '15 3. Zij moesten immers winnen om uitzicht op de titel te houden, dus de tegenstander ging hem steeds meer knijpen. Op de opkomende verdediger Jelle hadden ze geen direct antwoord. De blauw-witte vochten kranig, maar konden uiteindelijk niet doordrukken. In de slotfase liep Oranje Blauw '15 uit naar een geflatteerde 6-2 overwinning. Op zondag 24 mei staat de return op 't programma in Linne!

Oranje Blauw '15 3 - vv Linne 3 6 - 2 Bas Suntjens 2x

De Veteranen van vv Linne speelde afgelopen zaterdag hun thuiswedstrijd tegen de S&S Boys. Er werd helaas met 1-3 verloren. Het enige doelpunt kwam van de schoen van Herre v/d Velde.

zaterdag 20 april
vv Linne Vets - S&S Boys Vets 1 - 3 Herre v/d Velde

De dames speelde dit weekend niet!